FITNESS & BODYBUILDING

FITNESS & BODYBUILDING

Fitness

Contrar presupunerilor unora, fitness-ul nu este doar un culturism cu greutati mai mici si rezultate pe masura. Folosirea de greutati mai mici in antrenamentele de fitness este doar o diferenta intre cele doua tipuri de activitati sportive, e drept, usor de observat. Fitness-ul este pentru corpul uman ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic. El reprezinta o conditie pentru a arata si a ne simti mai bine. Cum gusturile difera, doza de subiectivism va fi foarte mare in definirea conceptelor de a „arata bine” si „a se simti bine”, motiv pentru care si antrenamentele vor fi diferentiate in functie de caracteristicile individuale ale practicantilor: varsta, sexul, greutatea, inaltimea, capacitatea de efort, sanatatea organismului, scopul urmarit. Definitiile sunt numeroase si nu ne asumam riscul de a va plictisi cu ele. Va spunem doar ca trasatura definitorie a fitness-ului este regularitatea exercitiilor. Daca faci jogging o data pe an sau urci pe scari cand nu merge liftul nu poti sa spui ca faci fitness, acest sport presupunand intai de toate o activitate durabila. De asemenea, este foarte importanta si intensitatea exercitiilor. Un antrenament de fitness presupune o sedinta de cel putin 20 de minute de activitate dinamica, cu pauze mai mici decat in cazul culturismului.

Bodybuilding

Bodybuilding-ul este tipul de antrenament destinat castigarii masei musculare peste pragul normal cerut de organism, prin antrenamente cu greutati, cardio si diete atent alese si urmate. Se practica atat competitional, cat si ca activitate de recreere.
Cea mai comuna practica este castigarea de masa cat mai mult si mai repede cu putinta, exersand cu greutati din ce in ce mai mari in fiecare saptamana. Odata un obiectiv indeplinit, sau in cazul competitorilor, odata cu apropierea unor concursuri, se trece la faza de definire a musculaturii obtinute.
In toata aceasta perioada este important sa se mareasca aportul de vitamine, minerale si proteine. Exista pe piata o gama larga de astfel de suplimente pentru sportivi, marea majoritatea fiind recomandate chiar si pentru incepatori. Exista si suplimente chimice, a caror folosire este insa interzisa de majoritatea organizatorilor de competitii de profil.

„Cartea europeana a sportului” defineste sportul ca fiind „totalitatea formelor de activitate fizica ce urmareste: exprimarea sau imbunatatirea conditiei fizice (fitness-ul) si a starii mentale de bine; formarea de relatii sociale;obtinerea de rezultate sportive in competitii de diverse nivele”.

cardio

Cardio este definit ca un exercitiu ce creste ritmul cardiac pe o perioada extinsa de timp.Un stair climber, o bicicleta stationara, o banda sau orice alta piesa de echipament alegi, te pot ajuta sa obti rezultate cu minimum effort. Munca cardio potrivita si consistenta ia mai putin timp decat crezi, te ajuta sa-ti dezvolti rezistenta, sa-ti cresti bunadispozitie, ritmul cardiac si imunitatea organismului. Exercitiile cardio pot ajuta la slabire si la reducerea riscului de aparitie a depresiilor si a altor boli cronice.

rezistenta

Facut asa cum trebuie, antrenamentul de rezistenta dezvolta definirea musculaturii. Si cu cat ai mai multi muschi, cu atat arzi mai multe calorii. Se pot arde calorii chiar si in timpul somnului. Antrenamentul de rezistenta se poate desfasura folosind greutati, greutatea corpului, aparate sau mingi medicinale. Beneficiile includ productivitatea imbunatatita, puterea si densitatea oaselor, si de asemena o reducere semnificativa a stresului, a hipertensiunii si a riscului aparitiei osteoporozei.

dieta

O dieta sanatoasa inseamna sa mananci inteligent, nu mai putin. Poti manca mancarea preferata si totusi sa ramai in forma .Cheia este sa intelegi de ce are corpul tau nevoie si sa sa nu dai atentie miturilor despre mancare.De exmplu ai nevoie de grasimi pentru o piele sanatoasa si pentru activitatea creierului si ai nevoie de carbohidrati pentru energia consumata in activitatile zilnice si mai ales in timpul exercitiilor.

suplimente si vitamine

Fara vitamine si suplementi nu poti ajunge la forma dorita in cea mai scurta perioada. Vitaminele si suplementii pot ridica metabolismul daca incerci sa slabesti.Incerci sa pui masa musculara?Vitaminele si suplementii pot incetinii sansele de a pierde greutate si pot de asemena sa reduca senzatia de oboseala daca incerci sa-ti cresti rezistenta.

asistenta profesionala

Instructorul va lucra cu voi pentru a dezvolta combinatia perfecta a celor 5 componente si pentru a va ghida in incercarea de a ajunge la forma dorita rapid dar si sigur. Instructorul personal va motiveaza si micsoreaza sansele de a va accidenta sau de a intra in rutina. Pe scurt, intructorul personal va indeparteaza presupunerile pentru ca voi sa va puteti concenta pe a va mentine in forma.